Kategorie

Výrobci

Všeobecné obchodní podmínky (VOP) elektronického obchodu www.hokynarka.cz

Platné od 6.1.2023 nahrazující předchozí Obchodní podmínky. 

Základní pojmy smluvních vztahů

Provozovatel webového rozhraní el. obchodu na adrese http://www.hokynarka.cz (jako Prodávající - Podnikatel): Ing. Jiří Provázek, se sídlem Dunajevského 332/35, Zeleneč, IČO 69493472, fyzická osoba podnikatel nezapsaná v OR. 

Provozovatel je plátce DPH.

Kupující je zákazníkem našeho elektronického obchodu. Rozlišuje se kupující, který je spotřebitelem a který spotřebitelem není (podnikatel).

Spotřebitel je kupující, který uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.

Kupující, který není spotřebitelem je pak podnikatel. Podnikatel je kupující, který uzavírá kupní smlouvu v rámci své podnikatelské (výrobní, obchodní) činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Neplatí pro něj některá ustanovení zákona Občanského zákoníku a Zákona o ochraně spotřebitele jako např. možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu, lhůta na vyřízení reklamace, délka záruční doby atd.

Ustanovení odchylná od těchto všeobecných obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek. Ustanovení všeobecných obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a všeobecné obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Znění všeobecných obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění všeobecných obchodních podmínek.

Ceny uváděné v našem e-shopu jsou koncové včetně DPH.

 

Dodací podmínky

U nás si můžete vybrat ze 2 způsobů doručení objednaného zboží. Jste-li z našeho okolí (sídlo: Zeleneč v Čechách - 2km od Prahy 20 - Horních Počernic) můžeme si domluvit osobní odběr zboží. Při této možnosti neplatíte poštovné a balné. Zaplatíte jen hodnotu Vámi objednaného zboží. OSOBNÍ ODBĚR JE ZDARMA.

Jestliže preferujete výhodu dodání zboží až k Vám domů, tak zboží zašleme. Zásilky hraček a nábytek zasíláme spedičními firmami Zásilkovna (výdejní místo) / PPL/PPL Sprint / DHL, které zásilky většinou doručují do 24hodin od odeslání. V den doručování Vám od řidiče předem přijde SMS s termínem doručování zásilky. Proto, prosíme, potřebujeme Váš mobilní telefon pro doručení zásilek. Zásilky se doručují mezi 8 - 18 hodinou v pracovní dny. Pokud Vás na Vámi uvedené adrese nezastihnou, druhý den bude následovat další druhý pokus. Pokud bude i druhý pokus o doručení neúspěšný, malé zásilky PPL doručí na najbliží PPL Parcelshop a budou vás o tom informovat. Zásilka na doručovacím místě je uložena  max7 dní k možnému osobnímu vyzvednutí. Adresy a kontakty doručovacích míst PPL najdete podle Vašeho PSČ na internetové stránce www.ppl.cz a www.dpd.czDoručovací adresu zásilky po jejím odeslání, pokud nebyla ještě doručována, si můžete sami změnit na adrese: www.pplbalik.cz. Zásilky posíláme pouze po České Republice, na Slovensko bohužel nedodáváme.

Cena za poštovné závisí na hmotnosti objednaného zboží. Přesné poštovné zjistíte vložením zboží do kosíku ještě před Vaší registrací.. Minimální poštovné začíná od 79,-Kč.

Zásilky jsou expedovány většinou druhý pracovní den je-li vše skladem nebo od přijetí Vaší platby za zboží na náš účet při platbě předem. V případě nedostupnosti nebo delší doby dodání Vás budeme kontaktovat na Váš e-mail. Proto prosíme sledujte Vaši emailovou schránku pravidelně. Zasiláme Vám vždy jen nejnutnější informace o stavu Vaší objednávky (např. infomrace o přijetí Vaší platby, odeslání zásilky PPL, změny v dostupnosti zboží atd.).

 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

 

Reklamace poškozené zásilky při přepravě

Bohužel se může stát, že Vaše objednané zboží bude poškozeno při přepravě. Zásilky posíláme takovou formou, že jsou pojištěné na poškození při přepravě. Proto Vám doporučujeme při přebírání zásilky od přepravce balíček důkladně prohlédnout ze všech stran, jestli nejeví známky mechanického poškození (proražení v ploše, naražený roh apod.). V takovém případě zásilku ještě při přebírání před přepravcem rozbalte a překontrolujte jednak případné mechanické poškození nebo neúplnost podle přiložených dokumentů (Faktura, manuál apod.).

Pokud najdete takové poškození, tak sepište s pracovníkem přepravy škodní protokol a přepravce zásilku odveze zpět na dodávací poštu/depo PPL/DPD/DHL.

Je-li vnější obal zásilky nepoškozený, zásilku jste přijali a přesto až doma zjistíte, že je uvnitř poškozená od přepravy, máte možnost do 2 dnů od převzetí od pracovníka pošty/PPL/DPD/DHL toto u nich reklamovat (tedy na Vaší dodávací poště nebo na příslušném depu PPL/DPD/DHL). V takovém případě je nutné si uschovat veškeré obalové a výplňové materiály, které byli v zásilce. Zboží je baleno do kartonů, bublinkové folie, jako výplň je použit další karton nebo pěnové odřezky. Vše toto je nutné ukázat následně při reklamaci poškození pracovníkovi přepravy a uvést do Protokolu o poškození zásilky. Pokud toto neučiníte, nelze pak bohužel uznat náhradu škody.

 

Platební podmínky

V našem e-shopu Hokynářka.cz si můžete vybrat z následujícíh platebních způsobů:

1) Platba v hotovosti při osobním odběru zboží v našem sídle (Dunajevského 332/35, 250 91 Zeleneč). Při této možnosti ušetříte za poštovné a zaplatíte jen za zboží. Před odběrem zboží Vás budeme kontaktovat, kdy si můžete zboží vyzvednout. Je potřeba si termín převzetí předem domluvit. U nás nelze platit platebními kartami, pouze v hotovosti.

2) Platba předem převodem na účet (bankovní účet u ČSOB Poštovní spořitelna, č.ú. 238743648/0300). U této varianty zaplatíte jen základní poštovné. Celková cena poštovného se odvíjí od velikosti a hmotnosti zboží v objednávce, minimální je 79,-Kč. Přesnou a konečnou cenu za poštovné najdete v nákupním košíku při objednávce. Společně s kupní cenou zboží je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží (poštovné) ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

Zboží skladem u nás odesíláme většinou druhý pracovní den od přijetí peněz na náš účet.

Volbu platby předem na účet můžete také využít i při osobním odběru. Zaplatíte na účet a pak už si jen vyzvednete zboží u nás. Nemusíte pak u sebe nosit hotovost. 

3) Platba na dobírku při převzetí zboží. Při této volbě zaplatíte až při dodání zásilky přímo přepravci a to je hodnota zboží + poštovné + poplatek za dobírku (= 40,-Kč), kterou vybírá přepravce za provedení platby. Celkovou částku najdete ve Vaší objednávce, vždy je tam uvedena konečná cena, kterou zaplatíte. Nic navíc přepravci platit nebudete.

V případě všech objednávek nábytku (případně i hraček) v celkové hodnotě zboží nad 12.000,-Kč (včetně DPH) je požadováno zaplacení zálohy ve výši 5.000,-Kč. Na tuto zálohu Vám bude po dokončení objednávky zaslána emailová výzva k zaplacení. V případě Kupujícího Podnikatele, bude na požádání zaslána také Zálohová faktura. Tato záloha pak bude odečtena při odeslání (nebo dodání při osobním odběru a platbě v hotovosti) objednaného zboží na dobírku.

 

Ochrana osobních údajů - od 25.5.2018 nahrazeno novými podmínkami o zpracování osobních údajů GDPR v samostatném článku.

 

Uzavření Kupní smlouvy

Nabídka prodávajícího je vystavení zboží s uvedením jeho parametrů a ceny na webovém rozhraní elektronického obchodu. Cena dopravy se zobrazí pro dané zboží jeho vložením do nákupního košíku. Vždy před závěrečným potvrzením objednávky a jejím odesláním je kupujícímu zákazníkovi známá finální a končená cena za kupní smlouvu dané věci. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek (např. množstevní slevy, opakované nákupy atd.). Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží.

Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce prodávajícího může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Při registraci na webové stránce prodávajícího a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

Kupní smlouva se uzavírá okamžikem odeslání objednávky kupujícím a přijetím objednávky prodávajícím. Prodávající toto přijetí potvrdí kupujícímu informativním e-mailem na jeho zadaný e-mail, na vznik smlouvy však toto potvrzení již nemá vliv. Takto vzniklou smlouvu lze měnit (dohodnutou cenu, způsob platby a dopravy, množství a typ zboží) a rušit pouze na základě oboustranné písemné dohody mezi prodávajícím a kupujícím nebo na základě zákonných důvodů. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit z následujících důvodů: nedostupnost zboží u dodavatele/výrobce, ukončení výroby zboží nebo při neúměrném zvýšení ceny výrobce na základě kurzu měn. V případě, že kupující již zaplatil za zboží nebo zálohu na zboží mu bude celá tato finanční částka vrácena a k uzavření kupní smlouvy nedojde.

Před odesláním objednávky může kupující zkontrolovat a změnit zadané údaje a to jak svoje osobní tak i ohledně zboží (druh, množství) a může změnit i způsob platby a dopravy. Objednávku kupující odešle v posledním kroku objednávky kliknutím na tlačítko "Potvrzení objednávky". Tímto se zavazujete k uhrazení Vámi vytvořené objednávky.

Je-li kupujícím podnikatel, kupní smlouva je uzavřena až momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s touto jeho objednávkou.

Uzavřením kupní smlouvy kupující potvrzuje, že se seznámil a plně a svobodně souhlasí s těmito obchodními podmínkami. S těmito obchodními podmínkami má kupující možnost se seznámit ještě před potvrzením a zasláním závazné objednávky a je na to dostatečně upozorněn v průběhu vytváření objednávky.

Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (neobvyklé množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

Na dárky poskytované zdarma k objednávce nelze uplatňovat jakákoliv práva kupujícího (spotřebitele i podnikatele).

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavření kupní smlouvy v našem elektronickém obchodě. Prodávající nehradí kupujícímu tyto náklady na prostředky komunikace na dálku (jako jsou připojení k internetu, náklady na telefonní hovory) v žádné výši.

 

Odstoupení od kupní smlouvy

Jako kupující - spotřebitel máte právo v souladu § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku (zákona č. 89/2012 Sb.) odstoupit od kupní smlouvy do 14 pracovních dnů od uzavření smlouvy bez udání důvodu, pokud byla smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku tedy v e-shopu Hokynářka.cz. Je na to právo i v případě osobního odběru zboží spotřebitelem  v našem sídle, byla-li objednávka učiněna v našem elektronickém obchodě. Rozhodnete-li se jako kupující - spotřebitel využít tohoto práva, musíte nám odstoupení od kupní smlouvy odeslat nejpozději do 14. dne od převzetí vraceného zboží (v případě jednorázové kupní smlouvy) nebo v případě smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, tak ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo v případě smlouvy, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, tak ode dne převzetí první dodávky zboží. Lhůta na odstoupení začíná běžet následující kalendářní den od převzetí zboží.

Odstoupení od kupní smlouvy nám zašlete nejlépe elektronickou poštou na adresu info@hokynarka.cz nebo poštou (ne však na dobírku) na adresu sídla společnosti (Ing. Jiří Provázek, Dunajevského 332/35, 250 91 Zeleneč).

V informaci o odstoupení od kupní smlouvy nám prosím sdělte číslo nákupního dokladu a jeho datum vydání a je-li na tomto dokladu nakoupeno více položek zboží, tak také které nám vracíte a jakým způsobem požadujete vrácení zaplacených peněz (číslo bankovního účtu nebo osobní převzetí na adrese prodávajícího nebo vracenou částku využijete na další nákup v našem e-shopu). Standardním způsobem vracení finančních částek je převod peněz na běžný bankovní účet kupujícího, nevzniknou-li mu s tím nějaké náklady. Pro odstoupení od kupní smlouvy není vyžadován žádný vzorový formulář.

Zboží nám musíte vrátit bez zbytečného odkladu nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy na adresu prodávajícího nebo alespoň v této lhůtě odeslat na adresu prodávajícího a to úplné s kompletní dokumentací, nepoškozené, nepoužité a nerozbalené, včetně originálního obalu, ve stavu v jakém Vám bylo doručeno a to i v případě dárků, pokud byly k vracenému zboží poskytnuty. Nábytek nesmí být vybalen z kartonu a nesmí nést známky pokusu o smontování. Nelze také vrátit zboží u kterého kupující porušil hygienický obal.

Ustanovení zákona o odstoupení od kupní smlouvy nelze chápat jako bezplatné zapůjčení zboží. Náš elektronický obchod není půjčovna.

Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti a také jeho běžným opotřebením. Spotřebitel musí prodávajícímu vrátit vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není možné, musí spotřebitel poskytnout peněžité plnění náhrady za to, co již nemůže být jím vráceno. Tímto se rozumí nadměrné opotřebení, poškození, spotřebování jeho části, nevrácení všech jeho částí, upravení zboží kupujícím spotřebitelem. Zboží tedy vykazuje jiné vlastnosti a parametry než mělo při jeho převzetí kupujícím.

V případě, že bude vrácené zboží nekompletní či částečně nebo úplně poškozené, nadměrně použité,  máme nárok Vám vrácenou kupní cenu snížit o tomu odpovídající částku na uvedení do původního stavu (v souladu s § 1833 obč. z.) a jednostranně ji započíst s Vaším nárokem na vrácení kupní ceny nebo odmítnout přijetí zpět. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu zboží.

Na kupní cenu zboží, která má být kupujícímu vrácena, může ze zákona prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží, které teoreticky mohou dosáhnout až 100% hodnoty vraceného zboží. Jedná se například o náklady s dohledáním nákupního dokladu kupujícího, nebyl-li kupujícím dodán, bankovní poplatky s převodem částky kupujícímu, nebo poštovní poplatky při převodu peněz složenkou kupujícímu, servisní poplatky za opravu vráceného zboží v případě jeho poškození, náklady (rozdíl běžné a nové prodejní ceny) na snížení prodejní částky v případě dalšího prodeje takto vráceného zboží jako použitého a nekompletního či poškozeného, náklady na uvedení zboží do původního prodejního stavu, nákladů na dokompletování do původního stavu.

Obal zboží není nutný k vrácení, avšak mějte na paměti právo prodávajícího na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu.

Zboží si můžete vyzkoušet, avšak nemělo by pak nést zjevné známky jeho opotřebení. Mějte na paměti právo prodávajícího na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu.

Peníze za vrácené zboží a původní možné nejnižší poštovné Vám budou vráceny stejným způsobem, jako jste zaplatil při dodání zboží, nebo který nám sdělíte (nejčastěji převodem na účet) a to nejpozději do 14 dnů od Vašeho odstoupení od smlouvy ne však dříve před vrácením zboží nebo prokázáním jeho odeslání prodávajícímu.

Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

Náklady na dopravu zboží zpět od kupujícího k prodávajícímu jdou na vrub kupujícího. Prodávající je nehradí v žádné výši a to ani v případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou přepravní (poštovní) cestou.

Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůžete jako kupující spotřebitel odstoupit od smluv (podle §1837 Obč.Z.):

a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,

d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,

e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,

 g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

 h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,

 i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,

 j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,

 k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo

 l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

 

Odmítnutí zásilky na dobírku a storno objednávky

Odmítnutí přijetí objednaného zboží zaslaného na dobírku nelze považovat za řádné odstoupení od smlouvy a náleží nám uhrazení nákladů tím spojených se zbytečnou zásilkou ve výši poštovného uvedené v objednávce a storno poplatku 300,-Kč jako nákladů na expedici zboží. 

Objednávku je možné stornovat do 4 hodin od objednání, po té je brána jako závazná. Při stornování po delší době než 4 hodin od objednání nám náleží uhrazení nákladů tím spojených ve výši storno poplatku 300,-Kč.  

 

Reklamace poškozené zásilky při přepravě

Bohužel se může stát, že Vaše objednané zboží bude poškozeno při přepravě. Zásilky posíláme takovou formou, že jsou pojištěné na poškození při přepravě. Proto Vám doporučujeme při přebírání zásilky od přepravce balíček důkladně prohlédnout ze všech stran, jestli nejeví známky mechanického poškození (proražení v ploše, naražený roh apod.). V takovém případě zásilku ještě při přebírání před přepravcem rozbalte a překontrolujte jednak případné mechanické poškození nebo neúplnost podle přiložených dokumentů (Faktura, manuál apod.).

Pokud najdete takové poškození, tak sepište s pracovníkem přepravy škodní protokol a přepravce zásilku odveze zpět na dodávací poštu/depo PPL/DHL.

Je-li vnější obal zásilky nepoškozený, zásilku jste přijali a přesto až doma zjistíte, že je uvnitř poškozená od přepravy, máte možnost do 2 dnů od převzetí od pracovníka pošty/PPL/DHL toto u nich reklamovat (tedy na Vaší dodávací poště nebo na příslušném depu PPL/DHL). V takovém případě je nutné si uschovat veškeré obalové a výplňové materiály, které byli v zásilce. Zboží je baleno do kartonů, bublinkové folie, jako výplň je použit další karton nebo pěnové odřezky. Vše toto je nutné ukázat následně při reklamaci poškození pracovníkovi přepravy a uvést do Protokolu o poškození zásilky. Pokud toto neučiníte, nelze pak bohužel uznat náhradu škody.

 

Práva z vadného plnění (dříve záruka a reklamace)

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí Občanským zákoníkem zák.č. 89/2012 Sb. zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc (zboží) při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti jedná se o porušení kupní smlouvy a je nutné rozlišovat mezi podstatným a nepodstatným porušením kupní smlouvy. Kupující spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.

V případě dodání nové věci neběží nová doba 24 měsíců na práva z vadného plnění, ale pokračuje původní doba od převzetí věci při uzavření kupní smlouvy. Tato doba je jen prodloužena o dobu, po kterou měl věc prodávající u sebe na odstranění vady (dříve po dobu záruční opravy). 

Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.

Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

V případě slevy nelze později reklamovat zboží pro vadu, za niž byla sleva poskytnuta.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Kupující spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Kupující Podnikatel má toto právo v době 12 měsíců od převzetí.

Předchozí ustanovení se nepoužije

a) u věci (zboží) prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,

b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,

c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo

d) vyplývá-li to z povahy věci,

e) u věci mechanicky poškozené, jako např. u elektrických autíček ulomená kola způsobená najetím na překážku (obrubník, práh, kámen, větev apod.), spálený motor nebo poškozená převodovka způsobené změnou směru jízdy vpřed/vzad během pohybu autíčka, vrtulník s osekanými vrtulkami poškozený pádem z výšky,

f) u věci opotřebované nadměrným používáním nebo používáním k jiným účelům než je zboží určené a používání v rozporu s návodem věci (hračky určené pro domácí používání nejsou určená pro veřejnou akci),

g) u věci poškozené způsobné vložením baterií s opačnou polaritou +/- než je na hračce vyznačeno,

h) u věci mechanické poškozené při montáži nábytku a hraček, které jsou dodávány v rozloženém stavu.

Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, jestliže stejná vada bránící řádnému užívání, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, se vyskytne znovu. Větším počtem vad se rozumí, má-li věc současně alespoň tři vady bránící jejímu řádnému užití.

Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí kupujícímu spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace nebude-li dohodnuto mezi prodávajícím a kupujícím jinak. Po uplynutí této lhůty má kupující spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení kupní smlouvy. Tato lhůta není závazná ke kupujícímu podnikateli, který při nákupu uplatňoval IČ (identifikační číslo podnikatelského subjektu).

Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.

Práva z vady se uplatňují u prodávajícího v jeho sídle (Dunajevského 332/35, 250 91 Zeleneč). Je-li však uvedena jiná osoba určená k opravě (např. záruční servisní organizace), která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci. U spotřebitele do max. 30 dnů. Prodávající je povinen kupujícímu (spotřebiteli) vydat písemné potvrzení (Servisní list) o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

 

Závěrečná ustanovení

Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@hokynarka.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Případné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím (=spotřebitelem) lze také řešit tzv. mimosoudní cestou. V tomto případě Kupující – spotřebitel může kontaktovat k tomu určený subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Více informací na stránkách ČOI. Před kontaktováním subjektu mimosoudního řešení sporu však doporučujeme nejdříve kontaktovat nás pro snadné a rychlé vyřešení Vašeho problému.

Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Tyto Všeobecné obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy. Objednávka spotřebitele je po svém potvrzením jako uzavřená smlouva mezi kupujícím a prodávajícím archivována za účelem jejího splnění a další evidence a její stav je přístupný kupujícímu. 

Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
 
V Zelenči dne 6.1.2023

Váš košík  

Nákupní košík je prázdný

0 Kč Doprava
0 Kč Celkem

K pokladně